»

Sunday, January 25, 2009

Blues Untuk Aku

Salam..
Tanggal 12 Januari by aku sah menjadi seorang guru...alhamdulillah..aku bersyukur ke hadrat ilahi kerana tugas yang diterima oleh isteri aku tu walaupun berat , tetapi mulia...nama cikgu tu "lekat" sampai kemati...sekurang - kurangnya 1 dari 4 amalan yg kita bawa dari dunia ke kubur hari hari by aku buat, kita yang lain mungkin dah buat 2 amal yang lain iaitu amal ibadat hari hari , sedekah dan amal jariah yang kita lakukan , manakala ilmu yang dimanfaatkan mungkin ada , tapi kurang sangat kita nak ajar org lain takut org bawah kita lebih hebat dari kita....syukur aku...by aku bwk 3 amal untuk hari yang kemudian buat masa sekarang...yang keempat yg paling berat dan aku belum ada buat masa sekarang...Doa dari anak yang soleh dan solehah..bila aku tgk ibu bapa lain sekarang..terlalu berbeza dgn cara aku diajar..terlalu dimanjakan..takut aku spoil budak tu nanti..mungkin aku tak faham macam mana perasaaan ibu bapa tapi kalau boleh aku nak aku dapat bawak 4 - 4 amalan tu setelah aku terputus hubungan antara dunia esok..by aku..insyaallah 4 perkara tu dia dah sempurna..dalam diam aku bersyukur pada tuhan, dulu aku memang nakkan isteri aku seorang guru @ nurse , ( masa aku kecik dulu ) tapi sekarang bila berputar balik dapat jgk aku seorg guru. Percayalah, ALLAH sentiasa mengabulkan doa kita...cuma kita tak tahu, tak sedar dan tak bersyukur...BAWAK - BAWAKLAH INSAF...

0 comments:

Photo Effects. Vogue Magazine

MU vs Chelsea