»

Sunday, January 25, 2009

Blues Untuk Aku

Minggu lepas aku dgr CEO aku bentang business plan untuk 2009. Tahun lepas CEO lain, tahun nie org baru. Bosan jugak nak dgr figure - figure dan term - term business yang disebut masa tahun lepas waktu aku dipaksa pergi . Tahun nie, nama aku naik lagi sama dgn Haji, bos aku. Tetapi, apa yang aku dgr tahun nie cukup berbeza. aku taksub dan terpegun dgn apa yang CEO baru aku bentangkan. Org nya muda dan berkeyakinan tinggi. Mulanya mesti tak ramai org salute pd dia , disebabkan keadaan org sekelilingnya termasuk timbalannya sendiri lebih tua dari dia.Tapi, aku banyak belajar dari dia. Banyak yg aku mula tahu dan minat aku mula timbul kembali. Teringat dulu balik , macam mana aku survive duduk hostel yg dikelilingi org yg kaya - raya. Aku mampu berdiri sama tinggi dgn diorang atas usaha aku sendiri. Cita - cita aku untuk ada bisnes mula berfikir balik. 9 daripada 10 pintu rezeki dtgnya dari bisnes...

1 comments:

kehidupan yang bakal cikgu lalui.. said...

bagusla camtu...ade banyak lagi rupenyer org lain yang lebih susah dari kita dan akhirnya mampu berjaya dengan usaha sendri..sikit-sikit lamer-lamer jadik bukit syg..

Photo Effects. Vogue Magazine

MU vs Chelsea