»

Saturday, August 8, 2009

PRIMIER LEAGUE KEMBALI LAGI

Sekian lama aku tak update blog aku. Sibuk dengan tugasan harian disamping persediaan aku menjadi "abah". Besok , bermula kembali saingan liga perdana Inggeris, dimulakan dengan perlawanan English Community Shield; antara Manchester United dgn Chelsea. Banyak dah berubah, ayam tambatan MU , Ronaldo dah berhijrah ke Real Madrid di samping MU mempertahankan kejuaraan liga domestik namun gagal mempertahankan takhta Eropah. Bagi aku , bolasepak bukan segalanya , tapi banyak yang aku perolehi dari peristiwa berkaitan bola sepak. Aku masih ingat , waktu piala dunia 98 , aku masih di rumah mak bapak aku, menonton perlawanan bolasepak...aku terfikir, apa yang jadi pada aku 4 tahun akan datang, bersemangat untuk ubah hidup aku ...sama dengan apa yang pemain tu fikir dan harapkan... dpt bermain di pentas dunia 4 tahun akan datang. Waktu piala dunia 2002 amat mengecewakan aku.. waktu itu aku mengalami kejatuhan dan hala tuju aku masih samar...pada waktu itu aku teringat semula apa yang aku "kobarkan" 4 tahun lepas, bezanya : aku kini mengerti realiti kehidupan. Hampir 8 tahun berlalu, Alhamdulillah.. banyak pencapaian yang aku boleh banggakan..world cup 2010, aku tengok dgn famili aku sendiri...AKU DAH ADA ANAK DGN ISTERI!

1 comments:

kehidupan yang bakal cikgu lalui.. said...

ape yg pasti MU xkan menang lagi musim ni...

pastu..ENGLAND xkan menang world cup 2010...

selamat menyambut ramadhan sayang...

Photo Effects. Vogue Magazine

MU vs Chelsea